گزارش صبح ساحل از حضور رییس جمهور در شهرهای مختلف هرمزگان



صبح ساحل، سیاسی _ رییس جمهوری گفت:اگر ایمان و عمل صالح به طور حقیقی در میان دولت‌ها و ملت‌های مسلمان وجود داشته باشد در یك چشم بهم زدن سیطره ظلم و استكبار برچیده خواهد شد.

'محمود احمدی نژاد' در اجتماع مردم شهرستان بندر خمیر افزود: ایمان و عمل صالح از درس‌های مكتب پیامبر اسلام است و موجب هدایت و نجات بشر از گمراهی می‌شود. وی با بیان اینكه مشكل جامعه بشری دوری از ایمان و عمل صالح است، خاطر نشان كرد: همه تبعیض‌ها،‌ ظلم‌ها، ‌اشغالگری‌ها، ‌كشتار ها و فقر و فاصله طبقاتی و محرومیت‌های شدید و سیطره مستكبران و نیز نابود كردن ملت‌ها توسط آنان ناشی از حضور انسان‌های غیرمؤمن و ناصالح در سیستم‌های مدیریت جهانی است. رییس جمهور با بیان اینكه مستكبران در منطقه‌ای كه بیشتر كشورهای آن مسلمان هستند، با هواپیماهای بدون سرنشین روزانه كشورهایی از جمله پاكستان را بمباران می‌كنند و سپس با قلدری طلبكار نیز هستند، گفت: آنها كشورهای منطقه را اشغال و با ایجاد پایگاه نظامی شخصیت ملت‌ها را تحقیر می‌كنند و به آنها ظلم روا می‌دارند چرا كه عمل آنها عملی صالح نیست. احمدی نژاد تاكید كرد: اگر وحدت و عمل صالح در بین ملت‌های منطقه وجود داشت، قدرت‌های مستكبر هرگز به منطقه ما لشكركشی نكرده و بخاطر دستیابی به نفت و منافع خود ظلم روا نمی‌داشتند.

 رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر لزوم پیشرفت و آبادانی كشور، گفت: همه جای ایران باید براساس برادری و عدالت ساخته شود و دولت در این راستا چندین برنامه در دستور كار دارد كه یكی از مهمترین آنها تجهیز همه امكانات، توانمندی‌ها، اندیشه‌ها،‌منابع و فرصت‌ها برای ایجاد اشتغال و رفع بیكاری همه جوانان كشور است. احمدی نژاد در ادامه با بیان اینكه در طول سه سال گذشته دولت به استان هرمزگان 88 مصوبه برای شهرستان بندر خمیر به تصویب دولت رسانده است، اظهار داشت: 57 مصوبه به طور كامل اجرایی، 13 مصوبه در دست اجرا و برای 18 مصوبه هیچ اقدامی تا كنون صورت نگرفته است. وی گفت: در جلسه استانی هیات دولت در خصوص رفع موانع و مشكلات پیش روی مصوباتی كه تاكنون به اجرا نرسیده‌اند،‌تصمیم‌گیری خواهد شد.

حضور نیروی دریایی در جاسک فرصتی برای آبادانی است

رییس جمهوری اسلامی ایران یكی از مهم ترین اهداف غرب در لشكركشی به افغانستان را تسلط بر بلوك شرق از جمله روسیه و چین دانست. ' محمود احمدی نژاد' در سومین روز از سفر استانی هیات دولت به هرمزگان در اجتماع پرشور مردم بندرجاسك افزود: قدرت های غربی، برای هموار كردن تسلط بر بلوك شرق به افغانستان لشكركشی كردند و تمام بهانه ها و ادعاهایی كه برای ایجاد امنیت در افغانستان مطرح می كنند ‌دروغ محض است.

وی همچنین با قدردانی از تلاش های شبانه روزی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و به ویژه كاركنان آن در بندر جاسك یادآورشد : حضور نیروی دریایی در بندر جاسك فرصتی برای عمران و آبادانی این منطقه است و می تواند به اجرای پروژه های عمرانی در این منطقه كمك كند. رییس جمهوری در ادامه سخنان خود با بیان این كه رمز عبور از همه موانع و مشكلات صبرو استقامت است، گفت : برای رسیدن به قله های پیشرفت و سعادت باید در برابر سختی ها و مشكلات صبر و استقامت داشت و باید بدانیم كه رسیدن به قله های پیشرفت و سعادت تنها از طریق پول و ثروت و قدرت امكان پذیر نیست . احمدی نژاد افزود: آنهایی كه اهل صبر و استقامت نیستند از رحمت خدا دور می شوند و در دام شیطان گرفتار می شوند.

لغو محدودیت‌های صدور مجوز صید در بندرسیریک

رئیس جمهور در مراسم سخنرانی در بندرسیریک به مردم این شهرستان وعده "لغو محدودیت‌های صدور مجوز صید" داد.

محمود احمدی‌نژاد در طی سخنرانی برای مردم بندرسیریک با بیان اینکه هیئت دولت طی سه دوره سفر به هرمزگان تعداد 49 مصوبه را برای توسعه این شهرستان نوبنیاد مصوب کرده است اظهار داشت: تاکنون 19 مصوبه از این تعداد اجرایی، 11 مصوبه در دست اجرا و تاکنون در مورد 19 مصوبه نیز اقدامی صورت گرفته نگرفته است.وی با بیان اینکه طی نشست امروز هیئت دولت دلایل عدم اجرایی شدن مصوبات مذکور در ابتدا مورد بررسی و در راستای رفع مشکلات احتمالی تصمیمات لازم گرفته می‌شود.رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم این شهرستان درخواست‌های متعددی برای دریافت مجوز صید دارند ادامه داد: سعی می‌کنیم امروز در نشست مذکور مصوبه‌ای در راستای رفع محدودیت‌های سر راه صدور مجوز صید در این شهرستان تصمیماتی گرفته شود.احمدی‌نژاد همچنین گفت: احداث یک مرکز درمانی بهداشتی در خور و شایسته برای مردم این شهرستان نیز از ضروریات است که احداث این مرکز نیز امروز توسط هیئت دولت مصوب خواهد شد.وی گفت: از وزیر بهداشت و درمان می‌خواهم که نسبت به استقرار پزشک مخصص نیز در این شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد.

فرمانداری میناب مستقل خواهد شد

رییس جمهوری اسلامی ایران در آستانه گفت و گو های ایران و 1+5 خطاب به قدرت های غربی اعلام كرد:‌بدانید ملت ایران روی حقوق اساسی خود ایستاده است و تحت سخت ترین فشارها هم سر سوزنی از حق مسلم خود عقب نخواهد نشست. محمود احمدی نژاد درسومین روز از سفر استانی هیات دولت به هرمزگان در اجتماع پرشور مردم شهرستان میناب افزود: من اینجا از قول ملت ایران خطاب به مستكبران و دشمنان نصیحت می كنم كه رفتار خود را با این ملت اصلاح كنند و بدانند كه ایرانی ها محكم در دفاع از حقوق خود ایستاده اند. احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: عده ای فرصت طلب و خود خواه و شیطان صفت در مراكز قدرت و ثروت مسلط شده اند و به جای عهدی كه با خدا بسته اند كه بر خدمت صادقانه پافشاری كنند، به فكر منافع خود هستند و همواره به چپاول ثروت ها و منابع ملت ها می اندیشند. وی خاطر نشان كرد: در آینده فهرستی از عهد شكنی دشمنان را ارایه می دهم تا دنیا بداند كه مدعیان دروغین دموكراسی چگونه عهد های خود را زیر پا می گذارند. رییس جمهوری در خصوص مسائل مربوط به شهرستان میناب گفت :‌ تاكنون كارهای نسبتا خوبی در این شهرستان انجام شده است اما دل من از كارهایی كه اینجا صورت گرفته راضی نیست . احمدی نژاد با تاكید بر اینكه باید كارهای بیشتری با سرعت بالاتر در این شهرستان انجام شود، افزود :‌‌باید سطح مدیریت شهرستان میناب ارتقا یابد و انشاالله مدیریت میناب به سطح یك فرمانداری نسبتا مستقل ارتقاء خواهد یافت.

 مردم بندرلنگه، همچون کوه در برابر استعمارگران ایستاده اند

بندرلنگه// زاهدپور، خبرنگار صبح ساحل: دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری کشورمان در ادامه سفر دور چهارم استانی خودبه هرمزگان در  اجتماع گسترده و پرشور مردم شیعه وسنی در ورزشگاه تختی بندرلنگه گفت:مردم بندرلنگه همانند مروارید در سرزمین ایران اسلامی می درخشند. وی افزود: مردم بندرلنگه مردمی پرتلاش، با اندیشه و رئوف وهمت بلندی دارندکه تاریخ 2500 ساله این شهرستان گواه بر ایستادگی مردم این خطه از کشور در برابر استعمارگران و مستکبران و قلدران است که همچون کوه استوار ایستادگی کرده اند.

رییس جمهور گفت:مردم بندرلنگه مردمی فهیم و پرچمدار صیانت و استقلال وعظمت ملت ایران هستندکه درکنار آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس برای دفاع از استقلال کشور درمقابل دشمنان ایستاده‌اند. وی درادامه خطاب به دشمنان مردم ایران گفت: بهتر است ادبیات خودرا درست کنید با یک ملت بافرهنگ وبایک ملت ریشه دار وبزرگ و اصیل درست حرف بزنید و ادب را رعایت کنیدوحق  ملت ایران را به رسمیت بشناسید وبه شخصیت ملت ایران احترام بگذارید چراکه روش توهین بی ادبی   و زور علیه ملت ایران هرگز جواب نخواهد داد.

دکتر احمدی نژاد افزود: دشمنان بدانند ملت ایران همه بدخواهانش همه دشمنان را در طول تاریخ چه در زمین ودر خلیج فارس دفن کرده است. امروز ملت ایران زنده است ولی اثری از دشمنان ایران در طول تاریخ نیست. رییس جمهوری به مسایل داخلی اشاره کردوگفت: امروز  بهترین کار ساختن ایران است باید ایران را براساس ایمان برادری و عدالت بسازیم. ایران هرچه دارد مال همه ملت ایران است همه تلاش کنیم بسازیم همه بهره برداری کنیم اگر بنا است پیشرفت  باشد برای همه رفاه برای همه عمران و آبادانی باشد برای همه چراکه ما همه یک خانواده ایم یک ملت ایم. دکتر احمدی نژاد افزود: امسال کار زیاد داریم یکی از مهمترین کارها بسیج همگانی وتلاش همگانی ، ایجاد اشتغال برای جوانان و ریشه کن ساختن بیکاری از سرزمین نورانی ایران است.

وی گفت: از دیگر اهداف دولت توسعه سرمایه گذاری، تجارت و افزایش  ثروت ملی در برنامه تنظیم شده که دولت وملت ما وشما باهم انشاالله انجام خواهیم داد. رییس جمهوری گفت:درسه سفر دوره قبل 126 مصوبه در شهرستان بندرلنگه داشته ایم که 83 مصوبه آن اجرا شد. 18 مصوبه در دست اجراء است و 25 مصوبه انجام نشده که در جلسه استانی علت اجرا نشدن 25 مصوبه را بررسی می کنیم. وی همچنین گفت: بعضی از پروژه ها که دولت تصمیم گرفته کار شروع شده اما سرعت، سرعت مناسبی نیست مثل بزرگراهی که از عسلویه بندرلنگه به بندرعباس باید اجرا شود که دولت بودجه خواهد گذاشت پیگیری خواهیم کرد حداقل این بزرگراه از عسلویه تا بندرلنگه درهمین دولت دهم تمام شود وبه بهره برداری برسد.دراین مراسم مردم بندرلنگه از کمبود آب وتکمیل نشدن آبرسانی خط محرم، مشکلات بهداشت و درمان از جمله کمبود پزشک متخصص، امکانات و تجهیزات  بیمارستانی، عدم رونق اقتصادی، نبود امکانات اشتغال زایی گلایه کردند و از رییس جمهوری خواستار رفع کمبودها ومشکلات شدند.

مردم جاسک مرزداران شجاع برای نظام هستند

جاسک//مرادی، خبرنگار صبح ساحل: محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران در جمع مردم جاسک ودر بوستان دولت این شهر گفت:همه انسانها به دنبال سعادت هستند برای رسیدن به قله سعادت باید از مشکلات عبور کنند.وی درخصوص نماز گفت:نماز جلوه عبودیت انسان است محور باورهای دینی نماز است مردم جاسک اهل نماز  وصبر هستند. دکتر محمود احمدی نژاد در ادامه سخنانشان مردم جاسک را مردمانی عزیز، سخت کوش و ریشه دار و پرتلاش نام بردوگفت: مردم جاسک موجب عظمت وسرافرازی برای ملت ایران هستند و مرزداران شجاع و امین برای نظام بوده و هستند. وی افزود:امروز آمریکا در افغانستان لشکرکشی کرده است هدف  آنها این است می خواهند بر شرق مسلط شوند. افغانستان  را تصرف کردند تاپایگاه درست کنند برای عبور از شرق امروز در افغانستان آدم کشی، ترور، مواد مخدر وناامنی زیادتر شده وبه صد برابر رسیده است. آمریکا با این شعارهای قشنگ وارد افغانستان شد تا به منافع اش برسد ما باتمام ملت های منطقه برادر و دوست هستیم هرچه بدبختی که برای ملت ما باتمام ملت های منطقه بوجود می آید زیر سر زورگویان است باید دماغ متکبران را به خاک مالید. احمدی نژاد درادامه اظهار داشت: ماموریت اصلی ما ساختن همه جای ایران است یکی ازمهمترین ماموریت ها آبادانی سرزمین با کار،تولید وتلاش و ایجاد اشتغال برای جوانان جاسکی است.رییس جمهور گفت: درسه سفر گذشته دولت برای این منطقه 102 مصوبه داشته است که از این 102 مصوبه 56 اجرا شده 14 تا آن در دست اجرا است 32 شروع نشده است.

احمدی نژاد در رودان چه گفت

رییس جمهور خطاب به بدخواهان ملت ایران گفت :اشتباه می كنید این مردم همراه با خادمان خود دست به دست هم داده و تمام مشكلات را برطرف خواهند كرد. محمود احمدی نژاد' در اجتماع مردم رودان، مردم این شهرستان را انسان هایی مومن ،‌انقلابی ، با سابقه تمدنی و فرهنگی درخشان دانست كه با پیروی از فرهنگ و اندیشه ناب و عشق به پیامبر و آل پیامبر سرفرازانه در دفاع از عزت ، استقلال و شرف ملت ایران ایستاده اند. وی با بیان اینكه همه مردم و مسوولان در ساختن ، عمران ، آبادانی و پیشرفت كشور موظف و مسوول هستند ،‌گفت : پیشرفت ایران در حقیقت پشتوانه اندیشه الهی این ملت در جهان است . رییس جمهور تصریح كرد : رودان در حاشیه كویر، قطعه ای بسیار زیبا از بهشت بر روی زمین است ؛ سرزمینی سرسبز و حاصلخیز با رودهای زلال همانند اندیشه و ایمان مردم است . رییس جمهور خاطر نشان كرد : در شهرستان رودان زیبایی های طبیعت با زیبایی های اخلاقی و آرمانی و انسانی مردم درهم تنیده شده و صحنه های زیبایی از شور، ایمان و اراده را رقم زده است . احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه خدای متعال همه هستی را برای انسان خلق كرد و تمام استعدادهای الهی را در فطرت انسان قرار داده تا با استفاده از این نعمات رشد كرده و تجلی و آیینه اسماء الهی در جهان باشد ، گفت :‌ توحید و عبودیت خدا ، یكی از عوامل رسیدن انسان به سعادت و كمال و آزادی مطلق از شر خودخواهی ها است كه اگر نباشد همه تلاش ها و زحمات در بیراهه بوده و موجب سقوط انسان خواهد شد . رییس جمهور عدالت را از دیگر عوامل دستیابی انسان به قله های كمال و سعادت برشمرد و گفت : عدالت ، شرط لازم برای كمال انسان است؛ چرا كه اگر شرایط برابر برای انسان ها وجود نداشته باشد ، رشد و پیشرفتی اتفاق نخواهد افتاد و به همین دلیل ماموریت اصلی پیامبران پس از دعوت به توحید ، دعوت انسان ها برای قیام به عدالت است.

رییس جمهوری در جمع پرشور مردم پارسیان

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه دولت امسال طرح بزرگ هدفمندسازی یارانه ها را به طور جدی دنبال خواهد كرد گفت: مصمم هستیم گام های بعدی را هم در جهت اجرای این طرح برداریم.

محمود احمدی نژاد در دومین روز از سفر استانی هیات دولت به هرمزگان در اجتماع باشكوه مردم شهرستان پارسیان افزود: اعتقاد داریم یارانه ها حق مردم است و حق هر كس باید در جیب خود او باشد. وی اظهارداشت: به راحتی می توان ماهی 70 تا 80 هزار تومان از محل یارانه ها به هر ایرانی پرداخت كرد تا خودش طبق نیازهایی كه دارد آن را مدیریت كند. رییس جمهوری با اشاره به اخلال های اخیر در بازار ارز نیز گفت: عده ای توطئه می كنند و بازار ارز را بهم می ریزند تا هدفمندی یارانه ها را زیر سوال ببرند در صورتی كه این دو موضوع هیچ ربطی به هم ندارد. وی تاكید كرد: دولت به فضل خدا و با كمك مردم این توطئه ها را در هم خواهد شكست و فضای كاذبی را كه ایجاد شده است از بین خواهد برد. احمدی نژاد همچنین بر ضرورت اصلاح امور مالیاتی و بانكی در كشور تاكید كرد و گفت كه این موضوع ها نیز امسال در دستور كار دولت قرار دارد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها